Customer relation
management
Klanten
zijn naast deskundig en gemotiveerd personeel een kostbare verworvenheid.
Verworvenheid omdat u er als ondernemer hard voor hebt moeten werken
om ze tot uw klanten te mogen rekenen. De investering in een nieuwe
klant is vaak hoog. Reden wellicht om te investeren in een methode
om klanten te behouden, in vaktermen Customer Relation
Management genoemd.
In tegenstelling
tot de indruk die veel brochures wekken is dat geen automatiseringsprobleem.
CRM is een filosofie en methodiek die veel denkwerk vergt. Denkwerk
over de manier waarop u als ondernemer uw commerciële proces
beheerst. Voorwaar geen makkelijke opgave omdat commerciële
mensen als geen ander een afkeer hebben tegen rapportage en verantwoording
afleggen.
Denkwerk dat
u als ondernemer niet gemakkelijk wordt gemaakt door de hectiek
van alledag. Wellicht wordt het tijd om eens de luxe van een vrijblijvend
gesprek te permitteren over CRM methodes en de automatiseringsoplossingen
die daarbij kunnen passen.
Luxe wordt niet
vaak gestimuleerd door de overheid maar nieuwe methodes en technologieën
vallen onder de subsidieregeling kennisoverdracht MKB. Als
CRM voor uw organisatie een nieuwe methodiek is dan is de investering
in de ontwikkeling en menskracht subsidiabel. Wilt u meer weten
? Voor contact klik hier.
terug
|