Administratieve organisatie

Sturing van een organisatie begint bij heldere, duidelijke strategische doelen die meetbaar zijn en waar mensen zich verantwoordelijk voor voelen. De informatie over de prestaties van mensen in hun streven deze doelen te realiseren wordt veelal gegenereerd door financiële informatiesystemen.

De doelen van de organisatie en haar medewerkers sluiten niet altijd naadloos op elkaar aan. Strijdige doelstellingen leiden soms tot handelen van medewerkers dat niet per se in het belang van de organisatie is. Dit handelen kan aan het licht worden gebracht door management informatie. Reden waarom management informatie wel eens gekleurd of gesubjectiveerd wil raken.

Administratieve organisatie is de methode om te borgen dat informatie tijdig, betrouwbaar en correct is. Administratieve organisatie is ook een middel om de vervaardiging van management informatie zoveel mogelijk te stroomlijnen. Immers, u wilt als ondernemer toch zo snel mogelijk weten wat wanneer waar goed ging binnen uw organisatie. De keerzijde van deze medaille is de ruimte voor verbetering. Weten dat de ruimte voor verbetering beperkt is in uw organisatie moet u een goed en vertrouwd gevoel geven. U moet er dan wel zeker van kunnen zijn dat uw informatie goed is. Wilt u meer weten over de manier waarop de kwaliteit en prijs van informatie verbeterd kan worden ? Wij nemen contact met u op als u hier klikt.

terug