Administratieve
organisatie
Sturing van
een organisatie begint bij heldere, duidelijke strategische doelen
die meetbaar zijn en waar mensen zich verantwoordelijk voor voelen.
De informatie over de prestaties van mensen in hun streven deze
doelen te realiseren wordt veelal gegenereerd door financiële
informatiesystemen.
De doelen van
de organisatie en haar medewerkers sluiten niet altijd naadloos
op elkaar aan. Strijdige doelstellingen leiden soms tot handelen
van medewerkers dat niet per se in het belang van de organisatie
is. Dit handelen kan aan het licht worden gebracht door management
informatie. Reden waarom management informatie wel eens gekleurd
of gesubjectiveerd wil raken.
Administratieve
organisatie is de methode om te borgen dat informatie tijdig, betrouwbaar
en correct is. Administratieve organisatie is ook een middel om
de vervaardiging van management informatie zoveel mogelijk te stroomlijnen.
Immers, u wilt als ondernemer toch zo snel mogelijk weten wat wanneer
waar goed ging binnen uw organisatie. De keerzijde van deze medaille
is de ruimte voor verbetering. Weten dat de ruimte voor verbetering
beperkt is in uw organisatie moet u een goed en vertrouwd gevoel
geven. U moet er dan wel zeker van kunnen zijn dat uw informatie
goed is. Wilt u meer weten over de manier waarop de kwaliteit en
prijs van informatie verbeterd kan worden ? Wij nemen contact met
u op als u hier klikt.
terug
|